Nieuws, maart 2006

30 maart 2006

Tweeminutendebat over kinderen in uitzetcentrum Zestienhoven

De Rotterdamse SP wil dat gemeenteraad zich uitspreekt tegen het gevangenzetten van kinderen in detentiecentrum Zestienhoven.

30 maart 2006

Toelage voor kinderen kan niet worden gebruikt voor reguliere zwemlessen

Rotterdammers met kinderen en een minimuminkomen kunnen jaarlijks een ‘Toelage voor kinderen’ krijgen in het kader van de bijzondere bijstand. Deze toelage moet gebruikt worden voor zaken als schoolkosten of lidmaatschappen van (sport)verenigingen. Sinds jaar en dag kan deze toelage ook gebruikt worden voor zwemlessen bij de Rotterdamse zwembaden; zie uw beantwoording van onze vragen over de 5jaarZwemlesjaar campagne in 2005:

22 maart 2006

Toestand op de detentieboten Merwehaven

Hieronder de schriftelijke vragen die ik vandaag aan het college van B&W heb gesteld, naar aanleiding van de reportage in Vrij Nederland.

19 maart 2006

Bezoekers Museumnacht: SP-affiche het beste

Tijdens de vijfde Rotterdamse Museumnacht op zaterdag 4 maart hebben 512 bezoekers hun stem uitgebracht voor het meest opzienbarende verkiezingsaffiche uit Rotterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het affiche van de SP kwam overtuigend als beste en meest opzienbarende uit de bus: het kreeg 32 procent van de stemmen.

16 maart 2006

Onze raadsleden: aan de slag!

Met een plechtig 'dat verklaar en beloof ik' zijn onze drie nieuwe raadsleden donderdagmiddag geïnstalleerd. Donderdagavond werden ook onze nieuwe deelraadsleden plechtig beëdigd.

16 maart 2006

SP op de koffie bij informateur Boekhoud

De verkiezingen zijn geweest: nu moet er een nieuw college gevormd worden. De SP doet mee aan de onderhandelingen, en is bereid om mee te doen aan een beter Rotterdams bestuur. Maar we schuiven niet zomaar aan: als wij meedoen aan een college, dan moet het echt een andere kant op in Rotterdam.